Hoe benutten we het enorme potentieel van hybride leerkrachten in het onderwijs?
Hybride leerkrachten brengen meer ruimte in schoolteams, maar ook nieuwe expertise en frisse perspectieven in de klas.
Toch blijven de opleidingsmogelijkheden voor deze professionals achter bij hun ambities. Hoe kunnen we deze kloof overbruggen en beter inspelen op hun wensen en mogelijkheden?
Ervaringen en inzichten
Meintje Spijker, directeur van Stichting Onderwijsambassadeurs, en Cécile Chênevert, die graag hybride leerkracht wil worden, delen in het artikel ‘Hybride leerkrachten; verrijking in de klas’ hun ervaringen, inzichten en oplossingen. Ze laten zien hoe hybride leerkrachten een waardevolle rol kunnen spelen in het onderwijs – vanuit rijkdom, niet vanuit zwakte. 🌱
Waarom hybride leerkrachten?
Hybride leerkrachten combineren werk buiten het onderwijs met een rol in de klas. Deze combinatie:
• Verrijkt het onderwijs met frisse ideeën en praktijkervaring.
• Zorgt voor nieuwe inspiratie en verbinding met de wereld buiten de school.
• Biedt scholen toegang tot gespecialiseerde expertise, zoals in wetenschap, kunst of techniek.
Wat kun jij doen?
Dit onderwerp biedt inspiratie voor scholen, beleidsmakers en onderwijsprofessionals die willen bijdragen aan een sterker, toekomstgericht onderwijs.
Benieuwd naar alle inzichten en oplossingen?
Lees het artikel ‘Hybride leerkrachten; verrijking in de klas’ en ontdek hoe jij kunt bijdragen.
Meer weten?
Wil je meer informatie over hybride werken in het onderwijs? Ga naar het Onderwijsloket via de link hieronder:
👉 Onderwijsloket: Hybride docentschap
Samen bouwen we aan een sterker onderwijs in Utrecht!