Anders leren en organiseren: SO Fier

In Utrecht zijn verschillende scholen op de één of andere manier bezig met het 'anders organiseren'. Scholen die het net even anders doen en daar met recht trots op zijn. De ontwikkelingen zijn anders maar er is één opvallende overeenkomst: de teams van deze scholen zijn duidelijk eigenaar van het eigen onderwijs. De focus ligt op onderwijs, er is ontwikkelruimte en er is sprake van samenwerking. Het gevolg? Enthousiaste en gemotiveerde leerkrachten in een bruisende school!

In Utrecht zijn verschillende scholen op de één of andere manier bezig met het ‘anders organiseren’. Scholen die het net even anders doen en daar met recht trots op zijn. De ontwikkelingen zijn anders maar er is één opvallende overeenkomst: de teams van deze scholen zijn duidelijk eigenaar van het eigen onderwijs. De focus ligt op onderwijs, er is ontwikkelruimte en er is sprake van samenwerking. Het gevolg? Enthousiaste en gemotiveerde leerkrachten in een bruisende school!

De leerlingen van SO Fier hebben, hoe verschillend ze ook zijn, iets méér nodig om goed tot ontwikkeling te komen. Meer aandacht, meer structuur. Meer duidelijkheid, meer overzicht of meer ruimte. Soms meer tijd of geduld. Maar ook leren goed te luisteren en zich aan grenzen te houden. Leren omgaan met dingen moeten doen, óók als je het ergens niet mee eens bent of een ander plan hebt. Binnen deze school zijn allerlei voorzieningen zodat de professionals in deze behoeftes kunnen voorzien. Een fijn team van onder andere (vak)leerkrachten, onderwijsassistenten en orthopedagogen staat elke dag klaar om deze leerlingen zo goed mogelijk te begeleiden.